Presentacions del III Seminari Els Reptes de l’Edició Digital

26 de setembre de 2014

Foto Taula GoogleAquest dijous, 25 de setembre, hem celebrat al Palau Macaya de Barcelona el III Seminari Els Reptes de l’Edició Digital. L’acte va reunir acadèmics, experts i professionals que treballen a l’avantguarda de l’edició digital per tal de presentar resultats d’investigacions, debatre qüestions d’interès i exposar projectes de segells ben diversos. En aquesta entrada us convidem a visionar algunes de les presentacions dels ponents.

Foto CordónJosé Antonio Cordón García, Professor titular de la Facultat de Traducció i Documentació de la Universidad de Salamanca i del Màster d’Edició Digital de la UOC, va dictar la ponència inaugural: La construcción del lector social.

Foto Weel

Adriaan van Der Weel, Catedràtic d’Estudis sobre el Llibre de la Universitat de Leiden (Països Baixos), va presentar la lliçó From paper to screen reading: Implications for literacy and the book industry.

Foto taula editorsA la taula rodona Experiències innovadores d’edició digital, quatre editors van mostrar els seus projectes.

Asun Muñoz, editora d’AucaDigital, va parlar de les seves aplicacions de literatura infantil.

Irene Fortes, responsable de continguts digitals de Penguin Random House, va presentar el segell Mientras Tanto Leo.

Elena Molina, coordinadora del projecte digital de Linkgua, va explicar les singularitats de les seves aplicacions.

Pablo Barrio, editor de Ganso y pulpo, ens va exposar la filosofia i procediments de treball de l’editorial.

Doctora en Filologia Catalana per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professora agregada dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC, dirigeix el Màster d’Edició digital.  @TeresaIribarren