Núvol. El Digital de Cultura

Núvol és un diari digital, nascut el 2012, especialitzat en temes culturals, que és avui capdavanter en el seu sector. Entre altres reconeixements, el 2014 va guanyar el Premi Pompeu Fabra de comunicació i noves tecnologies.

Dades del tutor de pràctiques: Bernat Puigtobella

Condicions de les pràctiques:

1. Modalitat de les pràctiques: presencial
  2. Data de començament: al llarg del curs
  3. Data d’acabament: al llarg del curs
  4. Hores totals de dedicació: 120 hores
  5. Horari: Matins preferiblement. Flexibilitat si ha de ser a les tardes.
  6. Lloc físic on s’estarà l’estudiant en el seu període de pràctiques: La redacció de Núvol, dins de Vilaweb. Carrer Ferlandina, 43, Barcelona.
  7. Número de places: 2

Projecte formatiu:

• Nom de l’ocupació: Redactor.
  • Objectius de l’aprenentage: L’alumne aprendrà a treballar en un entorn digital, en un projecte que pivota entre l’edició periodística i l’edició literària. Es familiaritzarà amb les eines d’edició digital, amb la confecció d’ebooks i la comunicació de tota aquesta activitat a les xarxes socials i als altres mitjans.
  • Competències:
  1. Capacitat per detectar continguts i editar-los per tal de donar-los una forma atractiva.
  2. Sentit crític a l’hora d’organitzar els continguts i jerarquitzar les notícies.
  • Tasques
  1. Llegir articles i valorar-ne la idoneïtat. En cas que siguin viables, editar-los o treballar-los amb els autors.
  2. Llegir premsa digital estrangera a fi de captar notícies que puguin tenir interès per al lector de Núvol. Es valorarà que es coneguin llengües estrangeres.
  3. Llegir originals de llibres que se sotmetin a la nostra valoració per ser publicats com a ebooks a Núvol.
  4. Editar articles al gestor de continguts.
  5. Participar al consell de redacció de la revista.
  6. Cobrir actes culturals i fer-ne l’article a Núvol.
  7. Llegir novetats editorials i fer-ne la ressenya a Núvol.