Master class sobre Estratègies digitals innovadores per a editors, a càrrec de Daniel Benchimol

22 de maig de 2015

La indústria editorial s’enfronta al canvi més important de tota la seva història. Des de l’autor fins al lector, tota la cadena de valor es veu modificada profundament. Emergeixen noves formes de producció, distribució i consum. I tot plegat requereix i exigeix ​​a l’editor noves habilitats i eines que li permetin encarar el present i estar preparats per al futur. En aquesta classe es presentaran exemples, tècniques i experiències concretes, aplicades ja en algunes empreses editorials i en altres indústries similars, que serviran com a inspiració a editors perquè puguin així comprendre les noves regles de joc que imposa l’univers digital. Aquestes propostes podran ser implementades tant en l’àrea de la producció editorial com en l’estratègia de visibilitat que han de portar els editors per millorar la comercialització dels seus continguts, ja en llibres físics ja en digitals.

Alguns dels temes que es tractaran a la classe seran:

• Les  eines per crear i distribuir continguts de forma innovadora.
  • Les claus per desenvolupar vincles amb els lectors a Internet.
  • Els nous models de negoci.
  • Les tècniques per guanyar visibilitat a les llibreries digitals.
  • Les propostes d’accions de màrqueting digital per a editorials.

Daniel Benchimol és director de Proyecto451, empresa que ofereix serveis en matèria de publicacions digitals a molt diverses editorials i organismes, entre elles, Editorial Planeta, Paidos, Penguin Random House, MacMillan, SM, Seleccions Readers Digest i Segle XXI. És Llicenciat en Comunicació a la Universitat de Buenos Aires i té més de 15 anys d’experiència en el món editorial. La seva empresa realitza digitalització de llibres en format ePUB i ePUB 3 Fixed Layout, continguts interactius en format d’aplicació per a smarthphones i tauletes, i coordina estratègies de màrqueting digital per a editors. És a més docent, i realitza capacitacions internes en editorials i conferències en els esdeveniments més rellevants de la indústria. La seva principal meta és impulsar el sector editorial apropant-lo a les noves formes de comunicació i  generar un vincle entre el món de l’edició i la tecnologia.

La master class serà gratuïta i oberta a tothom que hi estigui interessat, i se celebrarà el 18 de juny de 2015 de 18.00 a 19.30h a la seu de la UOC de l’avinguda Tibidabo 39-42 (Barcelona). Per assistir a l’acte la inscripció és obligatòria. Per inscriure-us-hi, cliqueu aquí. Les places són limitades.

Proyecto451 ofereix 4 places de pràctiques virtuals a estudiants del Màster d’Edició digital (Ca / Es)

Professora agregada dels Estudis d'Arts i Humanitats i directora del màster en Edició Digital.