Vídeos del II Seminari Els Reptes de l’Edició Digital (1)

Ja teniu disponibles els vídeos del II Seminari Els Reptes de l’Edició Digital. En els propers dies, us convidem a veure les presentacions dels ponents que van participar-hi.

Avui us convidem a veure la ponència inaugural del Seminari: “Construyendo el ecosistema digital: las nuevas competencias en el circuito del libro”, a càrrec de José Antonio Cordón García, Professor titular de la Facultat de Traducció i Documentació de la Universitat de Salamanca.

Cordón va establir una comparativa entre la cadena d’edició tradicional i el nou ecosistema d’edició digital, en què el llibre perd la seva condició documental i esdevé una base de dades. Cordón va defensar la idea que les biblioteques compliran una important funció mediadora en els nous escenaris digitals, al centre dels quals convindrà situar-hi sempre el lector.

També podeu consultar la presentació de la seva comunicació aquí.