Del paper al digital: l’experiència de La Galera i Grup 62

27 de novembre de 2012

Les editorials tradicionals han posat en marxa des de fa alguns anys departaments dedicats a l’edició digital per explorar els nous formats. Al  Seminari Els Reptes de l’Edició Digital, que tindrà lloc els propers dies 11 i 12 de desembre de 2012, tindrem la possibilitat d’escoltar a Anna Pérez i Mir, coordinadora editorial de La Galera, Anna Soldevila, editora de labutxaca i de l’àrea digital del Grup 62, i a Jordi Fernàndez, responsable de Grans Comptes i de vendes de l’àrea digital del Grup 62. Una oportunitat única per escoltar les reflexions d’alguns dels professionals dels segells més importants.

Com han fet l’adaptació al món digital segells amb la tradició com La Galera? Quins formats i aplicacions tenen més acceptació? Quins canvis ha implicat amb la gestió dels drets d’autor? Aquestes són algunes de les qüestions que explicarà Anna Pérez i Mir en la sessió del Seminari. Anna Pérez és llicenciada en Filologia Clàssica i postgraduada en edició per la UB, i  treballa des de fa vint anys en el món editorial català. Al llarg dels anys, ha editat tot tipus de llibres (assaig, ficció, art, cuina, guies turístiques, llibres de text, etc.) i ha treballat a les editorials Proa, Pòrtic, Geoestel i Enciclopèdia Catalana. Actualment és coordinadora editorial de La Galera i responsable de les lectures escolars i de les edicions digitals.

A més, també tindrem la possibilitat de conèixer el projecte eBook62 del Grup 62 amb la participació d’Anna Soldevila i Jordi Fernàndez. En la seva ponència tractaran aspectes tan importants com el preu de venda al públic dels llibres digitals, el posicionament al mercat o la relació amb el punt de venda, entre d’altres.

Anna Soldevila  és llicenciada en Humanitats (2003). Inicià la seva carrera professional a Grup 62 l’any 2004 al departament de drets d’autor. Des del 2006 fins al 2008 treballa com a agent literària a MB agència literària. L’any 2008 es reincopora a Grup 62 dins de l’equip editorial. Actualment és l’editora responsable del segell de llibres de butxaca, labutxaca, i des de mitjan 2011 també de l’àrea digital.

Jordi Fernández és llicenciat en Antropologia (1998). MBA a la Universitat Pompeu Fabra (2004) i PDD a l’IESE (2007). L’any 2001 s’incorpora al sector editorial al departament de Marketing del grup editorial Random House Mondadori; el 2005, a Ediciones B com a Cap Nacional de Vendes, i el 2007, a Grup 62 com a Responsable de Grans Comptes, responsabilitat que compagina actualment amb la direcció de vendes de l’àrea digital.