La UOC presenta l’edició en paper del seu primer relat col·laboratiu en línea

26 de juny de 2012
Piulada

Laberint dodecaèdric, aquest és el títol d’un relat d’intriga que ha impulsat la Universitat Oberta de Catalunya a través de l’Oficina de Suport a la Recerca i la Transferència. Un projecte innovador dels investigadors de la UOC, explicat al web hihahivaunapiulada, per fomentar l’escriptura oberta d’un relat a partir de frases d’un màxim de 140 caràcters, i amb el suport de Marius Serra.

Més d’una trentena d’escriptors van participar, per mitjà del web hihaviaunapiulada.uoc.edu, en la creació d’aquest  relat col·laboratiu impulsat per la UOC protagonitzat per un investigador fictici. Per a dur a terme aquesta aventura literària, la Universitat va comptar amb el suport de Màrius Serra, que va anar redactant els capítols amb les aportacions d’uns lectors que també van haver d’adoptar el rol d’escriptors.

Amb un senzilla etiqueta a Twitter va ser possible escriure una frase per a afegir a la introducció de cada nou capítol, per a anar filant, amb la resta de participants, aquesta història sense un camí establert. Gràcies a totes les piulades generades des del 24 d’abril durant dues setmanes, el relat va  agafar forma. Finalment, ja està enllestit i des d’aquí podeu descarregar  la versió editada del Laberint Dodecaèdric.

El dia 27 de juny, a les 12.00, es presentarà en paper  a l’espai Wikilounge (rambla de Catalunya, 6, Barcelona) i serà presentat per Teresa Sancho, vicerectora de Recerca i Innovació de la UOC, amb la presència de l’escriptor Màrius Serra. També participaran en l’acte altres membres del comitè de direcció de la Universitat. Tots els assistents en rebran una còpia en paper de regal.