Voleu saber què succeeix a l’avantguarda de l’edició digital? Descobriu-ho al Kosmopolis15!

2 de març de 2015

310x230 Kosmopolis

Del 18 al 22 de març el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona celebra la vuitena edició del Kosmopolis (#K15), la festa de la literatura amplificada que dirigeix Juan Insua.

Dissenyat amb vocació cosmopolita i multidisciplinària, el programa llueix una nodrida nòmina de ponents i desplega una rica varietat d’activitats paral·leles que connectaran el públic de Barcelona amb escriptors, obres i qüestions de primer ordre relacionades amb la literatura i les seves institucions. Fem-ho curt: Kosmopolis15 entronca amb els debats actuals sobre la producció cultural vinculada a la paraula escrita i convida a abordar amb perspectiva crítica els engrescadors horitzons que brinda la tecnologia digital, de naturalesa altament pol·linitzadora, i a trobar solucions als problemes que se’n deriven.

Kosmopolis15 enclou també la quarta edició del Bookcamp, el fòrum dedicat al llibre en l’era digital. Des del dijous 19 a la tarda fins al dissabte 21 al vespre una intensa programació reuneix reputats experts en edició digital, creadors, bibliotecaris i llibreters que aborden des de diverses òptiques l’actualitat de la publicació d’una àmplia gamma de continguts textuals, com ara les aplicacions i les narratives transmèdia, i els nous hàbits de lectura. El Bookcamp ha esdevingut una cita obligada per a tots els professionals vinculats al món del llibre i per a aquelles persones amb inquietuds per a conèixer què està succeint en l’arena de l’edició digital.

Ferran_adell

Ferran Adell i Sílvia Clemares, col·laboradors docents del Màster d’Edició digital de la UOC (Ca / Es), són dos dels ponents del IV Bookcamp.

Ferran Adell, professor de les assignatures Edició en EPUB I i Edició en EPUB II (Ca / Es), impartirà el taller Llibres enriquits, on exposarà estratègies per a poder desenvolupar llibres digitals enriquits per a tauletes tàctils. @ferranadell

Silvia_Clemares

Al seu torn, Sílvia Clemares, Senior Publisher Relations de Kobo a Espanya, Portugal i Llatinoamèrica, i professora de l’assignatura Distribució, màrqueting i comercialització (Ca / Es), participarà en el debat Plataformes de lectura en línia, que serà moderat per Mariana Eguaras. @silviaclemares

No cal dir que des de la UOC aplaudim la celebració del Kosmopolis15 i, és clar, animem els nostres estudiants a participar activament en les activitats del Bookcamp (de lliure accés per a tothom!), atès el caràcter eminentment formatiu que tindrà l’ampli ventall de sessions.

Doctora en Filologia Catalana per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professora agregada dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC, dirigeix el Màster d’Edició digital.  @TeresaIribarren